Думки

Не забувайте про дати.

Про дати документів, які включені до проектної документації або пов’язані з її розробленням.
У публікаціях за 8 і 18 травня та 9 червня ц.р. наводилася інформація про три достатньо «надійні» можливості отримати відмову у видачі дозволу на виконання будівельних робіт. Сьогодні мова про ще одну.
Вона особливо популярна серед працівників-початківців дозвільних органів. Не обтяжуючи себе додатковими професійними знаннями заявити про свою принципову позицію і пильність на варті дотримання містобудівного законодавства.
Допускаю, що немало читачів відчули на собі подібну практику.
Отже, вихідна аргументація (ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»): Проектування об’єктів здійснюється у такому порядку:
  1. отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
  2. розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
  3. затвердження проектної документації.
При цьому (це вже ст. 29 зазначеного Закону), основними складовими вихідних даних є:
  1. містобудівні умови та обмеження;                      
  2. технічні умови;
  3. завдання на проектування.
А ще, завдання на проектування складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.
Тобто, складення, а, тим паче, затвердження завдання на проектування до отримання містобудівних умов і обмежень та технічних умов можна вважати порушенням встановленого порядку проектування. Як це перевірити – дуже просто, порівняти дати видачі чи затвердження зазначених документів. І тому, хто був неуважний до цих дат, можна чекати неприємних несподіванок як під час отримання дозволу на виконання будівельних робіт, так і під час перевірок. Що, зрозуміло, ще «приємніше».
Але ж на практиці все нерідко, а то й як правило, відбувається інакше. Знову ж таки, сам свідок і учасник, коли спочатку складається завдання на проектування, а вже під нього беруться містобудівні умови і обмеження та технічні умови. Можливо, дехто зауважить, що це передпроектні роботи. Можливо, але не заплутатися б у датах.
А як бути, якщо необхідність уточнити чи переотримати зазначені вихідні дані виникає у процесі розроблення проекту? Процес то творчий, виникають як нові ідеї, так і з’являються несподівані перепони.
Контролювати хронологію отримання тих чи інших документів у процесі проектування марна і безглузда справа. Критерій має бути іншим – відповідність проекту вихідним даним на момент його затвердження. І хто її засвідчує.
Ось один із, як зараз говорять на всіх рівнях, «зашкварів», які потрібно врегулювати у процесі реформи дозвільної та контрольної діяльності у сфері містобудування. Поки ж що, попри одинокі голоси, інструментарій нікого не цікавить, набагато захоплююче роздавати чи відбирати повноваження.